mandag 14. juni 2010

Og så var det mandag.... igjen!

Og dette har virkelig vært en av de dagene man på godt norsk kan kalle blåmandag og. Ungene har vært helt vanvittig sure etter helga. Helga startet med at verdens beste Terror klarte å skamtryne og skrape øret sitt nedover ruglene på kompressoren. Han blødde verre enn verst, og øret er helt blått. :( Bare han som kan klare noe sånn og. Gikk jo alt i alt bra da!

Vi har prøvd å kutte ut duppen til lille Terror og, noe vi må gå tilbake på. Lørdag sovnet han i handlevogna, av alle steder. Nå sover han sånn når det trengs i stede. Han legger seg om ikke annet veldig fint på kvelden nå, og bare det er jo et stort fremskritt! Men han er jo våken på et tidspunkt jeg absolutt ikke er i humør til å stå opp.

Idag har det vært ekstra ille! Begge har vært ekstremt trøtte, vi var ikke i seng før seeent igår. Vi var på en hemmelig utflukt igår hele familien, og da gikk tiden fra oss. Noen ganger blir det tull i rutinene, men sånn er det bare! Spørs om det ikke var den som forplantet seg til Lille Terror ikveld, fikk skikkelig magevondt, lå i senga og kravlet rundt mens han klagde på "vond mamma magen" og hylgrinte. Sukkervann gjorde susen!

Ellers så går jo dagene. Vi har vært i barnehagen idag, det er jo alltid stas! Bortsett fra alt som er skrevet, så er Prinsesse IF i en "hvorfor det"-periode IGJEN! Kommer alltids et oppfølgingsspørsmål uansett hva hun spør om eller hvilket svar hun får. Jeg får prøve å lære av sønnen min. Hver gang Prinsesse IF spør han hvorfor det, så ser han dumt på henne og svarer "kaka". Da svarer hun bare "javel da" og sier seg fornøyd med det. Et sted har jeg bommet!

1 kommentar:

  1. Hvorfor-alderen er stas! Not, og du- fortsett å skrive! Jeg skal lese!
    Skal oppdatere min blogg etter jobb! So long!
    C.

    SvarSlett