søndag 27. september 2009

At jeg aldri lærer

At jeg aldri lærer... Barnas besteforeldre, altså mannens foreldre er veldig glade i barnebarna sine, og de gjør ALT for de, og da mener jeg alt! Det er jo kjempebra det, men jeg må virkelig lære meg å holde kjeft. Det er absolutt ikke noe galt, men om jeg nevner at en av de mangler sko eller at vi må kjøpe nye klær eller u name it til en av ungene, så rekker vi aldri det før vi har det i hus. Da vi ventet eldste rakk ikke vi kjøpe noen verdens ting! Eller; det er løgn! Mannen kjøpte et sett hentetøy til den nette pris av 600 kroner! Og han kjøpte ikke en, men to!

I ettertid har vi rukket å kjøpe barnestoler, bilseter og storjenteseng. Og det viktigste av alt: Det er pappans jobb å kjøpe den første sykkelen, Prinsesse IF fikk son første storjentesykkel nå i sommer. Råååsa selvfølgelig, for hun er jo "tross alt ei prinsesse"

Men så over til det jeg skulle skrive da, men følte det var på sin plass med litt bakgrunnsinfo. Natt til igår hadde Prinsesse IF feber, og da oppdaget vi at vi var tomme for Ipren stikkpiller. Siden paracet ikke tar feberen hennes og hun fåt veldig høy feber veldig fort, så må hun ha ipren når hun får feber. (noe vi fant utav etter en tur på sykehuset i vinter) Ipren får man kun kjøpt i Sverige. Siden vi hadde tusen andre ting vi skulle ha gjort igår, og at formen min ikke helt tilsier en tur på Nordbysentret, så gadd vi ikke dra til Sverige. Nå har det seg slik at vi faktisk hadde litt ipren i flytende form, så det er absolutt ingen krise. Vel... siden min svigermor er en del over med sin mor blandt annet, så sendte jeg en sms som lyder som følger:"HVIS dere skal over til Sverige en dag, gidder dere kjøpe Ipren stikkpiller 125 mg da? Merk; HVIS dere skal!" Denne meldingen kunne ikke misforstås, så jeg tenkte at da tar de det hvis de drar over før oss, hvis ikke så tar vi det evt neste helg eller noe slik...

Vel... så var jeg på tur ut med lille Terror. Prinsesse IF var inne med pappan sin og lagde middag siden hun hadde vært med ut og ordnet hos Kronk og chinsa under Terrors dupp. Hadde ikke før rukket komme ut døra, så får vi besøk. Trollas bestemor og bestefar som kommer en tur. De har med boller til kaffen, et kiddyboard til Prinsesse IF, en ny bukse til Terror og gjett 3 ganger? Joda, to pakker Ipren! Det hadde seg jo slik da at de hadde funnet ut at de ikke hadde så mye kyllingfilet igjen i fryseren, så da passet det seg jo med en tur over grensa.

Vel, var det at de manglet kyllingfilet som fikk de over grensa eller det faktum at jeg sendte den meldinga igår? Hihi...

2 kommentarer:

  1. Hehe,det er jo slik besteforeldre er!:)

    SvarSlett
  2. Glemte å skrive det,kosligt at du fant med på FB:)

    SvarSlett