søndag 23. august 2009

Når de håpefulle gir en grått hår


Ja, det er da vel en gang innimellom at man føler at man har totalt mislyktes i barneoppdragelsen. Dette er en gammel historie, og dertil et gammelt bilde, men en historie som jeg vil huske, nettopp fordi den i ettertid var litt søt.
Jeg hadde nettopp lagt lillebror mens storesøster satt nede og så på barne-TV... trodde jeg! Det gjorde hun IKKE!
Jeg kommer ned, og den nydelige toåringen møter meg med et smil og sier; "se på meg a, superflink" Hun har nemlig lagd babygrøt, helt alene... Men hun har ikke lagd den i en tallerken slik man pleier, neida... hun hadde lagd grøt i min tøysofa! Dette er jo i og for seg ille i seg selv, for grøtpulver sitter jo ganske godt, men hun hadde jo da i tillegg blandet grøten med vann OG pepsi max!
Ög hva gjør man da? Skriker og bærer seg gal? River seg i håret i ren frustrasjon eller? Nei, en blir litt oppgitt, men gjort er gjort og spist er spist. Ungen var strålende fornøyd med egen innsats og syntes selv hun var superflink!
Det er i slike tilfeller man priser seg lykkelig over sofa med vaskbart trekk, og klok av skade setter grøt, mel og annet klin på et annet sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar