onsdag 19. august 2009

Å google seg til en diagnose

Jepp, det er utrolig mye nettet kan brukes til... Jeg har hatt vondt i ribbena, spesielt på høyre side i et par uker nå. Ene gangen kostet det meg en hel dag i senga, jeg klarte ikke reise meg uten å spy av smertene. Jeg har hatt dette, vært småkvalm og trøtt, men smertene har vært mindre intense, takke f*** for det! Men de er der, og jeg er fremdeles trøtt og kvalm.

Hva gjør man da? Leger er jo som sagt for pingler, så i stede for å være lur, så googler man! Setter sammen på google alle symptomene med et + mellom og trykker "søk", og dermed har man en diagnose. Så konklusjonen er da: Gallestein eller tredje trimester av svangerskap.

Tredje trimester av et svangerskap kan det ikke være, det burde jeg ha merket nå. Gallestein da, det høres jo forsåvidt vondt ut, og det blir jeg da enig med meg selv om at jeg har. Så begynner jeg å lese mer spesifikt om gallestein, og plutselig ligner det ikke fullt så mye lenger...

Konklusjon: Det er nok en grunn til at leger har de årene på skolebenken, og googlediagnose er ikke fullt så pålitelig likevel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar