torsdag 20. august 2009

I nødens stund drikker fanden melk

Ja, det er vel det mest fantastiske med denne dagen her. Lille herremannen min som ble 1 år i juli drakk melk! Han tok flaska og drakk opp alt som om dette var noe han hadde gjort hver dag. Det ble ammeslutt på han da han var året, akkurat som jeg gjorde med hans søster. Overgangen fra pupp til vanlig melk på henne var uproblematisk, så jeg var jo hellig overbevist om at det kom til å bli det med lillebror og. Jommen sa jeg smør! Vi prøvde kald melk og varm melk, men ikke snakk om! Til slutt klarte vi å inngå et kompromiss; melk blandet med Drikki, men selvsagt mest Drikki i, for eller gikk flaska veggimellom. Så tenkte jeg at jeg måtte prøve idag da... Og jammen drakk han melk! Enten syns han det var godt, eller så var han fryktelig tørst. I nøden stund drikker vel fanden melk.

Det ble jo ei lang avhandling om ca ingenting, men det er da sånne ting dagene går ut på når man går hjemme med små barn. Det er de små gleder i livet som gjør det så fantastisk!

Idag kom det venninnebesøk til storesøster og, det var gjensynsglede som var helt rørende. De har ikke sett hverandre på hele sommeren, så dette var skikkelig stas. De har lekt sammen alle tre idag og kosa seg skikkelig uten nevneverdig krangling. Det finnes vel ikke noe mer fantastisk en barnelatter. :)

Eller så er formen min litt bedre idag. Jeg foretrekker fremdeles å sitte fremfor å stå pga smerten, men det er ennå ikke såpass ille at jeg mener at det er nødvendig med legebesøk, men det vurderes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar