søndag 23. august 2009

Til og med mannen kan feile...

Mannens tabbe kommer etterhvert, men aller først må jeg jo kringkaste at jeg faktisk klarer å stå og gå selv idag, så formen er MYE bedre! Fantastisk! Hva som gjorde utslaget vet jeg ikke, men deilig er det.

Mannen og min svigerfar har pusset opp en del på huset idag og, så nå har vi snart pent tak på barnerommet og. Det stygge som var der fra før var bare stygt. Imens fikk ungene besøk av bestemor, noe de var strålende fornøyde med. Jeg fikk da "kjeft" for at jeg ikke hadde bedt om hjelp de dagene jeg har vært som verst. Skal bli flinkere, må innse at jeg faktisk ikke klarer alt selv, og at det ikke er forventet av noen å være noen supermamma hele tiden, man må ta vare på seg selv og.

Så var det mannens tabbe da. Han hadde lest ei oppskriftsbok, og der var det en rett han har hatt lyst på i flere uker, så idag var dagen. Denne kunne jo bare ikke gå galt, for alt som er i er jo knallgodt! Om man bare ser bort fra de stoooore mengdene med rødvin, som igjen ødela all smaken. Min kjære er helt genial på kjøkkenet, og han kan lage de mest utrolige retter, men denne her var rett og slett fryktelig. Lillebror i huset syns det var knallgodt, så han spiste noe helt vanvittig. Mannen var så misfornøyd at han har bare snakka dritt i hele dag. For å sitere han om maten:
  1. *****(lillebror) må faen meg væra født uten smaksløker, for detta smakte rompe
  2. Ja, loff til søndagsmiddag! Jeg kan faen ente laga mat!
  3. møkka her kan jeg fryse til deg, så du kan bruke som brekkmiddel neste gang du får sånn magegreier
  4. jeg er helt sikker på at varm kuruke med loff hadde smakt bedre enn dette her
  5. dette var uspiselig!
  6. og så tok det 3(!!!!) timer å lage, møkkamat!

Når sant skal sies, så var det bare lillebror som syntes dette var godt og, vi andre spiste loff med smør på til middag. Jeg satt og lo, og lo og lo litt til. Vel, nå er mannen sur, har drukket et glass hvitvin for å drukne sine sorger, så er det rett i seng. stakkars!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar