onsdag 9. desember 2009

Englene passer på...

I skrivende stund sitter jeg og min datter og perler julegaver. Hun skravler jo slik som hun alltid gjør, men denne gangen traff hun meg langt inn i hjerterota. Hun perler et hjerte til mormor. Hennes mormor døde for 4 år siden, og de har aldri truffet hverandre noen gang, men hun har sett gravsteinen og tent lys. Så i hennes logiske verden er "mormor en stein". Det er kjempelogisk for ei på 3 år, så vi har ikke tenkt noe mer på det.

Uansett da, hun sitter og perler og vi snakker litt om mormor siden det er hun som skal få hjertet. Jeg sier at jeg kan sende det med pakke opp til bestefar G, så han kan sette det på steinen hennes. Så svarer min nydelige datter:"trenger ikke det mamma, kan henge den oppe på rommet mitt og *****(lillebror) sitt. Mormor er der vel og passer på" Syns det var så vakkert sagt, og på en måte har hun vel rett. Så lenge minnene lever, så lever hun videre, og jeg er helt sikker på at hun ville passet på om hun kunne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar