fredag 2. oktober 2009

Og så var vi på han igjen.

Ja, så var vi på han igjen. Lille Terror er blitt forkjøla, skikkelig forkjøla og. Han har feber, er flammerød i kunnene, blank og rennende øyne, puster tungt og er i det store og hele i elendig form! Dette startet etter leggetid igår, og vi håper han blir frisk igjen fort! Og at storesøster berger! Litt mer styr med henne og astmaanfallene. Men; bank i bordet! De har vært friske lenge, så en høstforkjølelse må man regne med. Og dessuten er ikke han like "mann" som det søstra er når hun er sjuk. Han kan til og med le litt og han, i motsetning til sin søster som jamrer og bærer seg fra den dagen hun kjenner første symptom til det hele er over. Ikke bare det, men han spiser som en mann uansett hva som feiler han. Den dagen han ikke spiser kjører vi rett ned til legevakta med han, for da er det virkelig noe galt! Han er vel eneste jeg kjenner som velger å spise foran å puste, og det ender jo med brekninger og at han sitter og hiver etter pusten, men mat skal man ha! Kanskje forklaringa på at gutten min er en god plugg.

Mannen kom inn døra ca nå, så jeg har fått to store poser med bamsemums! Snakk om dobbelmoral egentlig... Min datter ble lagt sinna idag. Ikke for det, jeg var temmelig irritert jeg og. Hyle etter godteri fungerer ikke! Men for all del; hyl til krampa tar deg, det øker ikke sjansene for godteri! Men å velge en fredag til noe sånn er dumt! Det er den dagen man ikke prøver ut den tålmodigheten jeg ikke har. En uke alene med trolla, og når fredagen er her går jeg i helgemodus bokstavelig talt. Mamman får godteri, mens jentungen ikke får når hun sover. Lørdag i morgen, da blir det snop! Det er uansett ingen god følelse å la henne ta natta når vi ikke er gode venner.

Nå er det iallefall endelig helg, jeg har sett en disk med greys og mannen er hjemme. Det er fredag!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar