tirsdag 24. november 2009

og så var det jo inn igjen da...

Onsdag 18 november er fremdeles smertene konstante, så jeg svigermor først og fremst. Hun kommer og tar over ungene mens jeg legger meg i senga og har vondt vondt og mere vondt! Mannen ringer meg, småstressa og klarer å få meg såpass stressa at jeg ringer sykehuset utpå kvelden. Er smertene konstante og/eller feber så drar du ned på legevakten og tar en infeksjonsprøve er beskjeden. Som sagt så gjort!

Denne gangen skal jeg ikke henge ut Fredrikstad legevakt, for denne gangen var de rett og slett suverene! Det ble rett inn på akutten med en gang, og der er de suverene hele gjengen. Blir nok en gang lagt inn på A3, samme pleierne som sist gang, og jeg har ikke et vondt ord å si om noen av de!

19 november blir min kjære prinsesse IF 3 år. Denne dagen ligger jeg sengeliggende. Diagnosen er betennelse i galleblæren. Jeg får smertestillende og det er jo godt, men hvordan forklare til din 3 år gamle datter at mamma ikke kan komme hjem på bursdagen da? Min far og en av mine søstre kommer ned og feirer, så de har en strålende bursdag.

I løpet av oppholdet er de redde for at galleblæren skal sprekke. Det kan jo ikke være noe godt tegn?! UL tror jeg ikke er kjempevanlig rutiner på lørdager.

Anyway: igår bestemte jeg meg for å hjem!!! Og hjem dro jeg! Måtte ned 3 ganger for antibiotika intravenøst, og ned igjen idag, men absolutt verdt det! Man blir ikke frisk av å være på sykehus. Jeg kan være der når jeg er så syk at jeg ikke vet bedre, men noe utover det er totalt uaktuelt!

Fordelen med denne episoden eller hva jeg skal kalle det er at jeg slipper unna sykehuskø, første operasjon er i morgen, neste er neste uke, så er jeg kvitt hele forbannade galleblæra! O jul med din glede!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar